Muskel og Ledsmerter

Lindring af dine smerter

Gigt, myoser og spændinger gør ondt. Zoneterapi kan i mange tilfælde lindre dine smerter.

Mange henvender sig til alternative behandlere med et eller andet problem i bevægeapparatet. Det vil sige med smerter i led, muskler, knogler eller sener.

Det kan være gigt, spændinger, hold i nakke og ryg, sportsskader og meget andet.

Zoneterapi kan være effektiv mod mange typer muskel- og ledsmerter.

De mest almindelige muskel og ledsmerter jeg har stødt på er:

• Spændinger i nakke, skulder og øvre ryg
  • Rygsmerter
  • Lændesmerter
  • Knæsmerter
  • Hoftesmerter

Hvad er smerter?

Smerter er en følelse som alle mennesker kender. Det er en oplevelse af personlig og fysisk ubehag, som vi mærker når vi f.eks. får en fysisk skade eller et symptom på en fysisk sygdom. Smerter i sig selv er ikke en sygdom, men i stedet en livsvigtig advarsel. Den er en del af kroppens fysiologiske forsvar, der fortæller os, hvornår vi er ved at få en fysisk skade og får os til at begrænse skadens omfang. Den får os efterfølgende til at beskytte området af kroppen, som er skadet, hvilket er nødvendigt for heling af skaden. Smerte er således et signal fra kroppen, som fortæller os om vores fysiske tilstand.

Skader og sygdomme i væv, som f.eks. brækkede knogler, overbelastningssmerter i muskler, betændelsestilstande er nogle af de faktorer der udløser smerte.

I behandling af muskel og ledsmerter afspændes musklerne i det pågældende område via reflekszoner under og på foden, nervesystemet aktiveres og giver en lindrende og beroligende effekt. Ligeledes vil jeg i behandlingen åbne op og skabe flow i kroppen, der får musklerne til at fungere bedre.

Hvis der er tale om kroniske smerter, kan de være forårsaget af sygdomme eller andre faktorer og derfor er det vigtigt at vi sammen ser på din historik og dine vaner. Derfra vil jeg tilrettelægge en behandling, som passer netop til dig.

Behandlingen kan suppleres med afspændende muskelmassage, cupping og øreakupunktur.